KEP nedir, kimlere verilir?
Kayıtlı Elektronik Posta (KEP), güvenli ve yasal elektronik yazışmalara olanak sağlayan bir iletişim sistemidir. “KEP adresi nedir?” sorusuna “Gönderen ve alıcı arasındaki iletişimi doğrular ve mesajların içeriğini korur.” şeklinde cevap verilebilir.
KEP kimler için zorunludur?
“Bu maddenin uygulanmasına ilişkin usul ve esaslar Yönetmelikle belirlenir.” Raporlama Kanunu’nun yürürlüğe koyduğu düzenlemeye göre; anonim şirketler, limited şirketler ve sermayesi paylara bölünmüş limited şirketler, talep üzerine KEP adreslerini bildirmek zorundadır.
KEP ücreti ne kadar?
KEP iletim ücretiKEP mesaj boyutuÜcretler0 ile 5 MB arası7,50 TLHer 5 MB ve kesri için ek 7,50 TL
KEP adresi nerede kullanılır?
KEP hangi alanlarda kullanılır? Kamu içindeki resmi yazışmalar, Kamu ve özel sektör arasındaki resmi yazışmalar, Elektronik belge ve başvuruların gönderilmesi, alınması ve karşılıklı olarak yanıtlanması, Tüketici şikayet ve taleplerinin alınması ve yanıtlanması, Tüccarlar arasındaki uyarılar, bildirimler vb. Beyanlar, elektronik fatura vb. Uygulamalar,Daha fazla makale…
KEP adresi kaç yıl geçerli?
PEP başvurusu kaç yıllığına yapılabilir? KEP hizmeti 1 yıl veya 3 yıllığına sunulmaktadır.
KEP niye takılır?
KEP, resmi yazışmaların hukuka uygun, uluslararası standartlarda ve teknik olarak güvenli bir şekilde elektronik ortamda işlenmesine olanak sağlayan bir sistemdir.
KEP sistemi ücretli mi?
KEP adres aboneliği için her yeni kayıtta ve aboneliğin her yenilenmesinde tahsil edilen yıllık bir ücret vardır. Yıllık abonelik ücreti 150 (yüz elli) Türk Lirası olarak belirlenmiştir.
KEP hangi şirketler için zorunlu?
Tüm anonim ve limited şirketlerin KEP (kayıtlı taahhütlü e-posta) adresi edinmeleri ve ilgili kurumlarla haberleşmelerini KEP (kayıtlı taahhütlü e-posta) yoluyla yapmaları zorunludur.
KEP için gerekli evraklar nelerdir?
KEP işlemleri için en yakın PTT Merkez Müdürlüğüne başvuruda bulunabilirsiniz. KEP hesabı almak isteyen gerçek kişiler ön başvuru formunu doldurarak PTT Merkez Müdürlüğüne fotoğraf ve kimlik kartı, pasaport, ehliyet gibi kimliğini yerine geçen geçerli resmi belge ile şahsen başvuruda bulunmalıdır.
KEP ücreti ödenmezse ne olur?
> KEP hesabının vadesi dolduğunda 12 aylık paketten 50 kredi düşülerek vade uzatılır. Kredi yetersizse negatif bakiye düşülür ve 3 ay içinde ödeme yapılmazsa hesap tamamen kapatılır.
Trendyol KEP adresi zorunlu mu?
Trendyol’da satıcı olarak faaliyet göstermek isteyen kullanıcılar, KEP adresi alarak ve resmi iletişimlerini bu kanal üzerinden yaparak yasal yükümlülüklerini yerine getirebilirler.
KEP yasal mı?
Yasal geçerlilik: Gönderilen veya alınan her KEP mesajının yasal geçerliliği vardır. Bir anlaşmazlık durumunda mahkemede delil olarak kullanılabilir. KEP ayrıca iletilemeyen, okunmayan veya spam’e düşen mesajlar gibi sorunları da ortadan kaldırır.
PTT’ye gitmeden KEP adresi nasıl alınır?
Kayıtlı Elektronik Posta sistemine üye olmak isteyen müşterilerimiz, “Online Başvuru” bölümünden online ön başvuruyu tamamlayıp, başvuru için gerekli bilgi ve belgeleri hazırlayarak en yakın PTT merkezine gelerek hesaplarını alabilirler.
E-imza ile KEP aynı mı?
KEP sistemine online kayıt yaptıran gerçek kişilerin KEP hesaplarının aktivasyonu elektronik imza yoluyla gerçekleştirilir.
Şahıs KEP adresi alabilir mi?
Bireysel başvuruda bulunuyorsanız, gerçek kişi ön başvuru formu ve resmi kimlik belgesi gereklidir. Ancak, KEP adresi almak istiyorsanız, tüzel kişiler için başvuru belgeleri aşağıdaki gibidir: Tamamlanmış tüzel kişi ön başvuru formu. Tüzel kişi yetki belgesi, 17 Temmuz 2024
KEP adresini herkes alabilir mi?
KEP adresinin zorunlu kullanımı. Ekleri olan bir e-postanın elektronik imza ve zaman damgası kullanılarak gönderildiğini ve içeriğinin değişmediğini kanıtlamak için delil sunmak gerekir. Artık herkesin kullandığı Kayıtlı Elektronik Posta sisteminden yararlanmak isteyen herkes, gerekli belgelerle KEP başvurusunda bulunabilir.
Kepi kimler kullanabilir?
KEP kullanmak için elektronik imzaya ihtiyacınız vardır. Ancak, KEP hesabı yalnızca alıcı olarak kullanılıyorsa, elektronik imza gerekmez. Elektronik sertifika hizmetleri sağlayıcılarından elektronik imza talep edebilirsiniz.
KEP adresi almak için ne gerekli?
KEP işlemleri için en yakın PTT Merkez Müdürlüğüne başvuruda bulunabilirsiniz. KEP hesabı almak isteyen gerçek kişiler ön başvuru formunu doldurarak PTT Merkez Müdürlüğüne fotoğraf ve kimlik kartı, pasaport, ehliyet gibi kimliğini yerine geçen geçerli resmi belge ile şahsen başvuruda bulunmalıdır.
Türkkep ne işe yarar?
TÜRKKEP, kullanıcılarına KEP sistemiyle hızlı, güvenilir ve resmi bir iletişim yolu sunar. KEP’in bazı avantajları şu şekilde sıralanabilir: Kayıtlı bir e-posta mesajı yasal olarak geçerli bir belgedir. KEP sistemi aracılığıyla elektronik olarak gönderilen ve alınan her mesaj mahkemede delil olarak hizmet eder.